بالش مناسب

شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷

انتاب بالش طبی مناسب _قسمت اول

بسیاری از افراد می دانند که وضعیت پاسچر و قامت صحیح بسیار مهم است ولی باید دانست که پاسچر صحیح هم در وضعیت ایستاده و نشسته ( برای جلوگیری از قوز پشتی) و هم در وضعیت خوابیدن نیز مهم می باشد. عضلات و رباط های ستون فقرات، در وضعیت خوابیدن ریلکس یا شل شده و در عین حال از ستون فقرات محافظت می نمایند. در نتیجه وضعیت خوابیدن ما نباید خود عامل فشار بر ستون فقرات گردد.

برای شروع یک روز شاداب باید شب قبل خوب خوابیده باشید، پس داشتن یک بالش خوب ضروری است.
انتخاب یک بالش مناسب، نقش بسیاری در خوابی راحت دارد زیرا بالش نامناسب سبب به وجود آمدن علائمی مانند سردردهای شدید و بی حس شدن شانه و بازو می شود اما سوال اینجاست که چه بالشی مناسب است؟ 

بالش سفت یا نرم؟ کوتاه یا بلند.
یک بالش مناسب باید به اندازه ای سفت باشد که سر و گردن را با ستون فقرات به طور موازی قرار دهد، درست مانند وقتی که در حالت ایستاده هستیم. یکی از علل شایع بسیاری از درد های گردن استفاده از بالش نامناسب میباشد ،شاید به نظر همه ما بالشی که زیر سرمان قرار می دهیم هیچ وقت کهنه نمی شود و به هیچ عنوان تاریخ مصرف ندارد و تا زمانی که پر یا الیافش بیرون نزند نیازی به عوض کردن آن نیست اما متخصصین توصیه می کنند برای داشتن خوابی راحت، هر 12 تا 18 ماه بالش خود را تعویض کنید و در ضمن استفاده بیش از اندازه از یک بالش علاوه بر اینکه مقاومت اولیه آن را از بین می برد، می تواند وسیله ای مناسب برای اجتماع انواع قارچ ها، کپک ها و گرد و غبارهایی بسیار ریز باشد و سبب ایجاد انواع آلرژی ها و حساسیت ها شود. در این قسمت خانم دکتر لیلا بیدکی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی اطلاعات مفیدی در ارتباط با نوع بالش و درد های گردن در اختیارتان قرار میدهد و در ویدیو های بعد به شما آموزش میدهیم بالشی مناسب برای خودتان انتخاب نمایید .