درمان خانگی درد گردن

پنجشنبه ۶ تیر ۱۳۹۸

یکی از دلایل اصلی مراجعه افراد به کلینیک های توانبخشی گردن درد میباشد  ، اما نکته خوب این است که  بسیاری از علایم درد گردن را می‌توان با حرکات کششی اصولی ، تمرینات مقاوم‌سازی و حفظ حالات صحیح استقرار گردن کاهش داد یا کاملاً از بین برد و همینطور، گاهی می‌توان به همین ترتیب از بروز گردن‌درد جلوگیری کرد...
تحت هیچ شرایطی بدون مشورت گرفتن از پزشک متخصص در صورتی که گردن درد شما همراه با احساس بی‌حسی در شانه و کتف، بازو و دست ،قفسه‌سینه، بود حرکات و تمرینات زیر را انجام ندهید زیرا این تمرینات بیشتر در شرایطی توصیه می‌شوند که درد در اثر وضعیت‌های نامناسب و فشارها و ضربه‌های کوچک و سبک به وجود آمده باشند. در غیر این صورت اگر در اثر صدمات شدید و یا در حالی که درد بی‌دلیل و خود به خودی به وجود آمده است،حتما باید از پزشک مشورت بگیرید. در نظر داشته باشید قبل از شروع تمارین باید آمادگی جسمی خود را بالا ببرید. گرم ک
1. گرمادرمانی: یک دوش آب گرم بگیرید و اجازه دهید که آب مستقیما به گردن شما برسد. همچنین می‌توانید از جکوزی، پدهای گرم و بطری آب گرم استفاده کنید. فشار آب را تا اندازه‌ای که پوست کمی ‌قرمز و اندکی گرم شده باشد می‌توانید نگه دارید.
2. استراحت: از انجام حرکات و کارهایی که درد شما را شدیدتر می‌کنند خودداری کنید و به گردن‌تان استراحت دهید.
در حالی عضلات کتف‌تان شل و ریلکس می‌باشد، سرتان را به یک طرف بچرخانید تا احساس کشش در گردن کنید، به طوری که نگاهتان به روی کتف و شانه باشد. 6 ثانیه مکث کنید و این حرکت را برای هر طرف 3 بار انجام دهید.