درمان کمردرد

چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶

راهکار های کاربردی برای کاهش درد کمر و سیاتیک
در این بخش با 20 راهکار کاربردی که باعث کاهش کمردرد میباشد و پزشک به شما تجویز مینماید آشنا میشوید توصیه میشود حتما موارد زیر را در طول زندگی خود به کار ببرید تا از این درد ها رهایی یابید .

 

1)    در هنگام خوابیدن به پهلو زانو ها را 90 درجه خم کنید  و یک بالش بین زانو ها بگذارید و در صورت خوابیدن روی پشت (صورت رو به سقف) یک بالش زیر زانو ها قرار دهید خوابیدن روی شکم ممنوع است.
2)    در موقع بلند شدن از بستر حتما از سمت پهلوی خود با فشار آرنج بلند شوید .
3)    از خم شدن به سمت جلو پرهیز نمایید در مواقع استراحت مطلق نماز را به حالت خوابیده و پس از بهتر شدن به حالت نشسته با تکیه به صندلی بخوانید و مهر را به پیشانی تان نزدیک نمایید .
4)    از توالت فرنگی استفاده نمایید
5)    هنگام پوشیدن کفش و جوراب روی صندلی دارای تکیه گاه نشسته  و مچ پای خود را روی زانوی مخالف قرار داده و حتی المقدور به جلو خم نشوید در این حالت کفش و جوراب خود را بپوشید همینطور بهتر است شلوار خود را در حالت دراز کش یا نشسته بپوشید .
6)    در دوران استراحت مطلق حتما بهتر است غذای خود را در حالت دراز کش به پهلو میل نمایید .
7)    تا بهبودی کامل اجسام سنگین تر از 5 درصد وزن خود را بلند نکنید .
8)    هنگام بلند شدن از صندلی و یا توالت از دست های خود جهت بلند شدن استفاده کنید به طوری که یا به دسته های صندلی فشار آورده و بایستید و یا اینکه کف دست های خود را روی ران های خود گذاشته و به آنها فشار آورده تا اینکه بتوانید بایستید.
9)    از عصبی شدن و استرس جدا پرهیز نمایید  زیرا میتواند باعث تشدید درد و مشکلات شما شود .
10)    هنگام سرفه و عطسه کردن سعی نمایید به جلو خم نشوید و سعی کنید بدن خود را صاف نگه دارید و زانو ها را کمی خم نمایید .
11)    نوشیدن 6 الی 8 لیوان آب در طول روز الزامی است زیرا از اجزای مهم تشکیل دهنده دیسک آب است .

12)    پس از بهبودی هرگز بیشتر از 20 الی 30 دقیقه به صورت ممتد ننشینید (چه در منزل و چه در هنگام کار و چه در هنگام رانندگی)
13)    در صورتی که بیش از 30 دقیقه نشسته اید و بعد می ایستید  بلافاصله به سمت جلو خم نشوید اجازه دهید حداقل یک دقیقه از ایستادن و راه رفتن شما بگذرد و بعد در صورتی که میخواهید به جلو خم شوید سعی کنید کمر خود را صاف نگه داشته و زانو های خود را خم کرده تا به جسم مورد نظر نزدیک شوید.
14)    هنگام نشستن روی صندلی ماشین یا محل کار یک بالش کوچک در گودی کمر خود قرار دهید در ضمن در حالت نشسته بهتر است یک حالت ثابت نداشته باشید و مرتب خود را جا به جا کنید.
15)    بعد از پایان دوره استراحت مطلق پیاده روی در سطح مسطح و به صورت آهسته را در برنامه روزانه خود قرار دهید و به تدریج زمان آن را اضافه نمایید .
16)    حد شما برای پیاده روی شروع درد کمر یا پا ها و یا بی حسی و گز گز در پا ها میباشد در زمانی که بیش از 50 درصد بهبودی در پا ها حاصل شود  میتوانید آب درمانی را شروع کنید. 
17)    در زمانی که بیش از 50 درصد بهبودی حاصل شده باشد میتوانید آب درمانی را شروع کنید ( با مشاوره بخش آب درمانی)

18)    در داخل جکوزی و استخر از تماس مستقیم با فشار آب پرهیز نمایید .
19)    هنگام انجام کار پس از بهبودی بعد از هر یک  ساعت کار برای 3 الی 5 دقیقه روی تخت دراز بکشید 
20)    تا زمانی که پزشک به شما اجازه نداده فوتبال والیبال تنیس و دویدن های تند و موتور سواری و سایر ورزش ها توصیه نمی شود .
 

نظرات کاربران

توجه: توجه

امکان ثبت نظر برای این مطلب وجود ندارد.