کمردرد و رانندگی

دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶

فعالیت هایی که موجب آسیب رساندن به کمر شما میشود بدون اینکه متوجه شوید?(قسمت دوم)


رانندگی های طولانی مدت به سلامت ستون فقرات شما آسیب میرساند

بسیاری اوقات برای رسیدن به محل کار خود ساعت ها در ترافیک هستید و یا هنگامی که با خانواده به مسافرت رفته اید مجبور هستید  بدون وقفه و برای ساعت های طولانی رانندگی کنید هم چنین بسیاری مواقع بعد از تجربه یک سفر طولانی دچار کمردرد و گردن درد  شده اید، اما  می توان با نشستن درست و رعایت چند نکته ساده ، رانندگی لذت بخشی را تجربه کرد. هنگام رانندگی  مهره ها و دیسک های کمر فشار نشستن های طولانی مدت را تحمل می کنند ،هم چنین حرکات مکرر ماشین در اثر دست انداز ها و بعضا استاندارد نبودن مسیر به خصوص اگر سیستم کمک فنر ماشین درست کار نکند، نیز به بدن فشار وارد می کند . برای همین هنگام رانندگی دچار دردهای اسکلتی عضلانی می شوید.  

در افرادی که دچار کمردرد هستند رانندگی میتواند کمردردشان را تشدید کند. ناحیۀ کمر باید به طور مناسبی هنگام رانندگی حمایت شود تا از آسیب به آن جلوگیری گردد.

  • اولین کاری که برای جلوگیری از کمردرد و فتق دیسک کمر باید انجام دهید این است که موقع نشستن روی صندلی فاصله خود را با پدال ها تنظیم کنید.
  • سعی کنید،بعد از هر 30 دقیقه رانندگی، یک وقفه  5 دقیقه ای بگذارید و در این حین از ماشین پیاده شوید و حرکات نرمشی متعادل را برای جلوگیری از گرفتگی کمر انجام دهید.
  • خم شدن بیش از حد پشت فرمان می تواند باعث آسیب رساندن به شانه ها وگردن و هم چنین ستون فقرات شما شود.که این موضوع به نوبه خود می تواند درگذر زمان  باعث کمردرد شما شود.
  • صندلی خود را طوری تنظیم کنید که فاصله شما از پدال ها مناسب باشد تا مجبور نباشید برای فشردن پدالها از تکیه گاه خود فاصله بگیرید. باید نشیمنگاه و ناحیۀ کمر حتما به تکیه گاه صندلی چسبیده باشند. اگر تکیه گاه  اتومبیل شما فاقد حمایت کننده است یا به اصطلاح گودی کمرتان خالی است از یک پشتی طبی مناسب استفاده کنید.
  • فاصله صندلی تا پدال باید طوری تنظیم شود که زانوها کمی خم ( در حدود 120 درجه) قرار گیرند .توجه کنید خم شدن بیش از حد زانو ، در یک زاویۀ حدود 100 درجه، وقتی راننده خیلی نزدیک به پدال ها می نشیند، نیز می تواند به بدن آسیب برساند و گردش خون را مختل کند.
  • سقف اکثر خودروها کوتاه هستند و بنابراین  فضای داخلی کوچکی دارند. صندلی ها پایین تر جاسازی می شوند و هنگام استفاده توسط فرد به عقب کشیده می شوند. این حالت سبب می شود پاها در هنگام نشستن راست و مستقیم قرار گیرند که فشار زیادی روی عضلات همسترینگ (سه ماهیچه در ناحیه پشت استخوان ران)  وارد می کند. همۀ اینها نیروی کشنده ای بر عضلات لگن وارد می کنند و سبب می شود لگن به عقب بچرخد. چرخش لگن به عقب باعث صاف  شدن گودی کمر می شود و انحنای طبیعی ستون فقرات را از بین می برد. صاف شدن گودی کمر فشار زیادی روی مفاصل بین مهره ای ، عضلات و مهره های کمر وارد می کند و باعث کمردرد می شوداین نوع نشستن در خودرو ها  روی ستون فقرات گردنی و  ناحیۀ سینه نیز فشار وارد می کند. وقتی صندلی به عقب کشیده می شود، گردن تا 20 درجه به جلو خم می شود تا راننده بتواند مستقیم به جلو نگاه کند که این عمل فشار زیادی روی مهره های گردن وارد می کند و فرد دچار گردن درد  می شود 
  • هنگام رانندگی روی سطح ناصاف ستون فقرات مجبور است ضربه های سریع و تند را تحمل کند.رانندگی در دست اندازها در طولانی مدت می تواند به اسکلت بدن آسیب برساند.بررسی سیستم کمک فنر خودرو و هم چنین استفاده از یک پشتی طبی مناسب می تواند ارتعاشات وارد به ستون فقرات را جذب نماید.

 

 

 

 

نظرات کاربران

توجه: توجه

امکان ثبت نظر برای این مطلب وجود ندارد.