بهبود کمردرد با کنترل وزن

چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶

بیماران دارای اضافه وزن نسبت به بیماران با وزن سالم دربیشتر در معرض خطر مشکلات ناحیه ستون فقرات مانند کمردرد قرار دارند.

طبق نظر لوری گروسمن، موسس مرکز هومئوپاتی دانشگاه نیویورک ، وزن بیش از حد می تواند درد را به دنبال داشته باشد.
مدیریت وزن از طریق رژیم غذایی، ورزش و تغذیه نه تنها درد کمر را کاهش می دهد، بلکه می تواند در پیشگیری از انواع مشکلات ستون فقرات در آینده نیز مفید باشد.
تغذیه خوب و رژیم متعادل، مولفه های مهم سلامت عمومی برای افراد مبتلا به مشکلات ستون فقرات، هستند. ممکن است تعجب کنید اما حفظ وزن سالم همراه با رژیم غذایی مناسب و تغذیه نیز نقش مهمی در سلامت اسکلتی بدن به ویژه جلوگیری از بسیاری از مشکلات و بهبودی از صدمات دارد. داشتن عادت غذا خوردن خوب نه تنها برای وزن شما بلکه برای قلب و قند خون شما نیز مفید است.

عادات غذا خوردن سالم شامل کاهش میزان غذاهایی می شود که سبب اضافه وزن می شوند مانند نان سفید، ماکارونی و برنج، گوشت قرمز، غذاهای بسیارشیرین، لبنیات پرچرب، نوشیدنی های شیرین و تنقلات، غذاهای سرخ شده با روغن و بسیاری از فست فود ها "
 

همانطور که در تصویر مشاهده میکنید :

وزن اندام فوقانی بدن باعث ایجاد فشار مستقیم در ستون فقرات می شود،
افزایش چربی شکمی و حجم شکم باعث میشود مرکز ثقل بدن شما به جلو هدایت شود که در نتیجه بار گشتاور بیشتر بر روی دیسکهای میان مهره ایجاد می شود
لوردوز کمری (گودی کمر) به صورت اغراق آمیز افزایش میابد که باعث میشود فشار در بین دیسک ها افزایش یابد که این موضوع موجب درد در ناحیه کمر میشود.

بنابر این با کنترل وزن خود توسط دستگاههای پیشرفته و همچنین مشورت با متخصص تغذیه میتوانید از بسیاری از دردهای اسکلتی رهایی یابید.

نویسنده: زینب بیدمشکی
نظرات کاربران

توجه: توجه

امکان ثبت نظر برای این مطلب وجود ندارد.