چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶


سازمان بهداشت جهانی می گوید: کمردرد یکی از علل اصلی ناتوانی در سراسر جهان است. در ایالات متحده، کمردرد یکی از شایع ترین شکایات مردم است. در واقع، انجمن کایروپراکتیک آمریکا اعلام می کند که 31 میلیون آمریکایی یا دو سوم از جمعیت، از کمر درد رنج می برند و تقریبا 37 درصد از آنها برای تسکین دردشان از کمک های حرفه ای استفاده نمیکنند در حالی که اغلب مردم فکر میکنند که کمردرد یک مسئله سلامت رایج در میان افراد میانسال و سالخوردگان است اما این موضوع میتواند برای هر فرد در هر سنی اتفاق بیوفتد . مردم معمولا برای مقابله با کمردرد از داروهای ضد درد استفاده می کنند، اما این یک راه حل موقت است. علاوه بر این، اکثر داروها دارای عوارض جانبی هستند.

برای کمک به مقابله با کمردرد ، شما باید فعال باقی بمانید زیرا بهبود سریع تر را تسهیل می کند. در واقع، یک شیوه زندگی سالم و ورزش منظم به حفظ سلامت و ثبات قدرت عضلات کمر شما کمک می کند. شما می توانید با تمرینات ورزشی مخصوص کمردرد و هم چنین یوگا به رهایی از کمردرد برسید هم چنین فعالیت های ساده مانند شنا و پیاده روی نیز می تواند درد را کاهش دهد و از پیشرفت کمردرد پیشگیری کند.

در ادامه مطلب با آموزش برخی از تمرینات ورزشی مخصوص کمردرد و هم چنین حرکات موثر یوگا به شما یاد میدهیم چگونه به شیوه اصولی از کمردرد رهایی یابید.

توجه : با اینکه انجام تمرینات یوگا به هنگام وجود دردهای شدید به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود اما افرادی که دردهای گاه و بی گاه دارند یا از دردهای مزمن کمر رنج می‌برند می‌توانند از برخی از حرکات یوگا بهره مند شوند. این تمرینات کلی است و قبل از شروع آن ها حتما از یک متخصص یا فیزیوتراپ مشورت بگیرید.

1.حرکت سگ با صورت رو به پایین  Downward-Facing Dog Pose

این حرکت کلاسیک یوگا برای کشش کل بدن عالی است و می‌تواند عضلات بزرگ را هدف قرار دهد. این موضوع به پشتیبانی از ستون فقرات و بهبود دردهای کمری کمک فراوانی خواهد کرد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع: top10homeremedies
نویسنده: زینب بیدمشکی
نظرات کاربران

توجه: توجه

امکان ثبت نظر برای این مطلب وجود ندارد.